Wednesday, November 19, 2008

Anti W!

* Tulisan ini bukanlah berbaur politik tetapi luahan tidak puas hati terhadap individu terbabit. Ini merupakan pengalaman peribadi keluarga dan tidak ditulis untuk tujuan sebaran.

Kali tok post aku bertajuk anti-W. Sebab aku anti bukanlah sebab-sebab politik tapi sebab sahsiah dan dirinya sendiri. Siapa W tok? Nya adalah seorang wakil rakyat berlatarbelakangkan bidang perubatan. Lately kampung aku dilanda banjir. Dua kali dalam bulan tok tapi haram jadah si penyangak ni nak datang lawat kampung.


Saya tok angkat sumpah eksen-eksen jak. Urang Debak nang sik guna sebab sik ngundi saya ariya...

Berani na kau Awe? Apa ku nak takut, aku sik ngentam kerajaan. Aku sik sokong pembangkang? Aku cuma sik suka nya tok yang tauk nyindir orang kampung jak-jak kerjanya. Biasalah manusia bila dah berkuasa lupak ngan silam. 20 tahun tanpa apa-apa. Sampey nektok surat sik pernah sampey rumah, sampey nektok kampung mek urang dirundung malang.

"Eh, ko boh kelaka sebarang. Nektok kerajaan dan berik peruntukan turap jalan", kata seorang yang rasa dirik nya hebat gilak! Ptuih! Sial jak upa jeraya dipack sidak kontraktor. Langsung sekda repavement. Apa yang best gilak pave jalan macam ya kah?

Bebalit ke cerita si wakil rakyat tek. Yalah, kali nya lupak siapa yang introduce nya ke alam arena ya nak? Nya lupak siapa orang kuatnya nak sampe Mak Udak aku nya sik kenal? Sudahlah Dr. W. Baik bungkus jak. Aku dah muak ngan kau. Aku muak ngan kau jak. Bukan muak ngan siapa-siapa. Tangga muka kau pun aku rasa maok ambik taik lembu baling terus atas muka ko!

Adios Amigos Dr. W. Ayah aku dah sekda gik tapi ko harus ingat, ko pernah cabar ku zaman dolok, waktu ku Form 5. Mun dolok aku sik gentar, ko ingat nektok aku akan bersujud ngan kau kah? Nak belanja kopi pun sekpat. Tasik idong masin punya orang! Chau Chau Chibai!

1 comment:

Nikolai said...

bagus2 sik hal.. mun dapat muka nya iboh di blur wey. kedak aku anok YB daud ahha.. nak blur pun sik pat.. itam lak muka.. tauk juak org ahhaa.. :-P sikpa wey.. pilihanraya kelak.. hentam abis abisan lah.. Bodo org masih nyokong nya. mun dah tauk kampung mala di timpak malapetaka jak. YB makan gaji butak! dah la duit rakyat mayar ko kerja. Yang berhormat? aku rasa title ya mok tukar jadi YANG BODOH W .. ahahaha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails