Thursday, December 11, 2008

Twilight: My Own Simple Review



Minggu lepas aku berkesempatan dengan Chinta Hati untuk nonton Twilight. Aku nang lamak sik pergi tangga wayang but this time aku keluar sekali dengan kazen-kazen Chinta Hatiqu.

"The most epic Romance since Titanic", kacak jak bunyi review aku tapi nang serious best gila cerita tok for lover. Aku nang blur pada permulaan cerita tok tapi hasil garapan kasih sayang dalam hati aku berjaya selami cerita tok dengan bestnya. Chinta Hati aku siang sebelum tangga movie tok siap beli novel sekali. Cuma novel yang bakal jadi episod 2,"New Moon" jak nya sik dapat beli sebab SOLD OUT!


Novel yang meletop!

So, let me give my own review for this Romantic Horror and Epic Love Story.

Stephenie Meyer, author novel Twillight telah berjaya menjual berjuta unit novel indah ini. Sepertimana Harry Potter ciptaan J.K. Rowling, Twilight meneruskan dimensi cerita berasakan novel yang berjaya meletakkan dirinya dalam kelas BOX OFFICE.

Cerita tok mengisahkan seorang gadis manis, Bella Swan yang berpindah ke bandar yang terpencil dan paling lembab (basah) di Amerika. Keseluruhan cerita memaparkan kisah cinta antara Bella dan seorang remaja, Edward Cullen.



Yang menariknya, remaja berumur 17 tahun ini telah hidup lebih dari 100 tahun. Apa yang menariknya? Edward tok adalah vampire. Tetapi vampire yang baik. Hubungan mereka semakin intim kerana sifat istimewa masing-masing. Edward sentiasa memerhati Bella sepanjang masa walaupun tika tidur kerana sifat ingin tahunya kepada gadis tersebut. Edward menanti Bella sejak berpuluh tahun lepas kerana tahu Bella adalah jodoh dan destiny nya.

"I'm very protective of you", ungkapan indah Edward (aku pun selalu padah tok juak), telah merungkaikan perasaan kasih Edward pada Bella. Edward dan keluarga Vampirenya telah menerima kehadiran Bella dalam keluarganya walaupun hakikatnya Bella mempunyai satu keistimewaan yang diinginkan oleh setiap vampire. darah yang manis.


Bella akhirnya menjadi rebutan vampire jahat yang menyedari kehadiran Bella di pekan tersebut. Bermula epik pertarungan dan usaha menyelamatkan Bella dari menjadi mangsa vampire jahat.



Untuk menghayati dengan lebih mendalam cerita tok, rasanya dengan baca novel tok, lebih banyak yang akan kita tahu dalam kisah Twilight tok.Kesinambungan cerita tok bakal bersambung dalam New Moon dan sik rugi untuk menonton filem tok sebab ya akan mengukuhkan lagi perasaan kasih dan cinta anda kepada orang tersayang. Chewah!!

3 comments:

Faizal n Fashitah said...

Very good movie!!~
Memang sik rugi nangga!!~ XD

Felicia F. Ramzi said...

kerana review ktk tok lah, kmk ngangkut abg kmk pergi pasar kinek2 kul 730pm ncarik DVD nya..

AweKelisaBiru said...

hihihi, best wo cerita tok

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails