Tuesday, January 6, 2009

Antara Dua Darjat : Miskin vs Selebriti



Ya! Musim PLKN kembali lagi. Kali tok dengan isu si selebriti rasa bagus gilak, si Diana Danielle yang diberikan penangguhan hanya kerana terlibat dengan kontrak lakonan. Nampak gilak seolah-olah pihak JLKN tunduk pada SELEBRITI yang sik menyumbang apa gilak untuk negara. Kisah Diana Daniele menangguhkan latihan JLKN heboh dikatakan seluruh negara.

Mengimbau kembali kisah Ahmad Hafizal Ahmad Fauzi yang merupakan remaja pertama yang ditahan kerana kesalahan mengingkari latihan PLKN atas sebab keMISKINan.


Diana yang "baik" gilak!

Jika dibandingkan antara Diana & Hafizal, rasanya Diana seharusnya diberikan hukuman kerana dia masih punyai parents dan saya rasakan pendapatannya sebagai pelakon takkan terjejas seandainya menyertai PLKN. Si Hafizal pula bekerja mengambil upah membuat bendang dengan gaji hari semata-mata untuk menanggung ibu dan dua orangadiknya. Dengan menyertai PLKN, bermakna ibu dan adik-adiknya akan hilang sumber pencarian.

Si MISKIN vs Si Kaya. Hafizal & Diana. Si Diana ini sedang meningkat naik dalam dunia lakonan manakala si Hafizal hanya orang biasa yang punyai rasa tanggungjawab kepada keluarga. Kenapa pihak JLKN kurang akal dalam memberikan penangguhan kepada Hafizal tetapi terlalu cair kepada permintaan keluarga dan Diana sendiri. Meskipun si Hafizal dipenjara selama sehari sahaja, pastinya rekod dalam hidupnya terjejas berbanding si Diana Danielle yang "baik' sangat setelah isunya dengan si anak Yusuf Haslam ya.

Antara Dua Darjat. Pihak JLKN seharusnya tidak menjadikan diri sebagai punch bag kepada isu yang pasti akan menjerat JLKN sendiri. Mengulas tentang isu ini, terpanggil jua untuk menghentam pengurusan JLKN dan Komandan Kem yang lembab untuk menentukan status adik aku, si Shafixx dalam isu kesihatannya. Shafixx dikenalpasti menghidap darah tinggi tetapi sehingga sekarang betul ada kata putus tentang statusnya sebagai pelatih PLKN.


Adik aku masa register di Betong untuk latihan di Kem PLKN Bumimas,Sibu.

Kalau doktor dah sahkan sik perlu teruskan latihan kerana darah tinggi, sampai bila gik adik aku terus duduk tanpa polah apa-apa di kem. Bagus nyuruh nya balit and tolong kerja-kerja di kilang peninggalan ayah.

6 comments:

AweKelisaBiru said...

aku sik suka diana daniele... a beauty wihout a mind

Kakmim said...

tedah ati ktk.. bgs nya boh masuk plkn mun x sehat oohh..

eh.. kmk pn x suka rempuan diana ya.. umur biak tp cm urg tua.. eeii..

Khairul Onggon said...

Ku suka nama diana ya.. sbb ada kenangan.. kekekeke.. Tp sik suka JLKN pilih kasih.. Si miskin di tindas.. yg berduit dibrik pengecualian.. sik al.. Tuhan Maha Adil.. biarlah sidak yg berkenaan dapat balasan.. :)

AweKelisaBiru said...

mena kata onggon.. aku suka nama diana tapi bukan ompuan ya lah

Bibi Habibah Mohmed said...

ehhhh.bencik mek diana daniella ya..patut juak kenak tumpu..caka!! yahhhh..sik alang2..muehehkehkeh..bangang gik ya..

Rusty said...

Diana Danielle benson..haha..sa ku nemiak tok pernah nak ka nya bebasoh pinggan mankok kat rumah ka...haha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails