Thursday, January 29, 2009

I'm Lucky I'm In Love With My Best Friend

Masa aku dengar lagu Lucky nok dimbak oleh Jason Mraz ngan Colbie Caillat, aku rasa aku feel lucky bercinta dengan best friend aku mpun. Kenak aku padah macam ya sebab nang aku ngan Chenta Hatiqu tok best friend. Sekdalah sepanjang masa status ya sebagai couple. So, sekdalah juak sepanjang masa betunggah sayang, darling and so whatever..

Aku rasa bersyukur sebab bila dikenang balit, best bila kita berkawan and masa yang sama nya adalah couple kita. Kadangkala seseorang manusia ya lupak maok jadi kawan kepada someone yang nya really-really love. For example, bila ada bercakaran hati akan rasa tawar dan bencik gilak dengan pasangan tapi mun ada perasaan persahabatan dalam diri, ya sebenarnya adalah kunci untuk mengukuhkan ikatan ya sebenarnya. So, we'll combo in our life. It's 2 in 1. Love & Friendship.



So, sebenarnya dalam hidup tok, aku lebih suka membahasakan Chenta Hatiqu sebagai kawan sebab aku rasa tanpa kenal erti persahabatan, kita sekpat rasa keakraban dan kemesraan yang lebih dari seorang kekasih. Bila ada title kekasih ya, most off kita akan fikir hal dating, sitting together and most akan jaga cara pertuturan.

Tapi macam ney kita dapat padah word-word yang selalu kuar dari mulut kita masa dengan kawan-kawan yang lain, macam ya juak kita dapat jadi diri kita yang sebenar masa bersama dengan kekasih yang kita anggap macam kawan juak.

Cuba amati dalam diri kitak urang. Mun kitak urang sik kontrol dalam pertuturan, contohnya, "Paloi na kau tok!", depan couple kitak urang... That's one sign that kitak urang dapat polah couple kitak urang ya kawan.

Banyak advantage bile kita treats couple kita macam kawan dikpun, as a best friend. Contohnya bila kelaka dalam tepon, you can say something other than love. Sik tauklah macam ney definisi love kitak urang, tapi if you love someone, you'll be with him or her sampey syurga. So, lets be their friend!

Do you hear me,
I'm talking to you
Across the water across the deep blue ocean
Under the open sky, oh my, baby I'm trying
Boy I hear you in my dreams
I feel your whisper across the sea
I keep you with me in my heart
You make it easier when life gets hard

I'm lucky I'm in love with my best friend
Lucky to have been where I have been
Lucky to be coming home again
Ooohh ooooh oooh oooh ooh ooh ooh ooh

They don't know how long it takes
Waiting for a love like this
Every time we say goodbye
I wish we had one more kiss
I'll wait for you I promise you, I will

I'm lucky I'm in love with my best friend
Lucky to have been where I have been
Lucky to be coming home again
Lucky we're in love every way
Lucky to have stayed where we have stayed
Lucky to be coming home someday

And so I'm sailing through the sea
To an island where we'll meet
You'll hear the music fill the air
I'll put a flower in your hair
Though the breezes through trees
Move so pretty you're all I see
As the world keeps spinning round
You hold me right here right now

I'm lucky I'm in love with my best friend
Lucky to have been where I have been
Lucky to be coming home again
I'm lucky we're in love every way
Lucky to have stayed where we have stayed
Lucky to be coming home someday

Ooohh ooooh oooh oooh ooh ooh ooh ooh

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails