Sunday, September 14, 2008

Bengkel IPMa in KL

Last month aku selected untuk wakili GIATMARA Sarawak untuk bengkel pembinaan Profil Institut Pendidikan MARA (IPMa). Nang meletihkan tapi yang paling penting tok adalah titik utama pembangunan kareer aku. Aku start kerja 2 Mei 2008, meaning that aku baruk jak hampir 4 bulan dalam GIATMARA.
Khusyuk lah konon aku tek. Nang bz mena aku pergi bengkel tok.

Yang pastinya, hasil dari bengkel tok, aku akan present dgn bos Isnin tok, submit report dengan GM Sarawak, and present kepada kesemua 24 GM di seluruh Sarawak. Hmmm; another room for improvement for me - communication skill and leadership!

Best friend merangkap adik angkat arwah ayah. Bertemu juak aku dgn En. Sabizi tok.

Kursus tok mementingkan penyeragaman modul kepada kesemua IPMa dan bergantung kepada setiap IPMa untuk menentukan format yang selari. Luckily our team dapat perform the best format yang akan memudahkan pendokumentasian 24 GM kelak. Yang mengejutkan, 2-3 orang jak Tenaga Pengajar yang hadir and yang lainnya semuanya Pegawai and Pengurus. Gerun juak aku bila mula-mula masuk bengkel tok.

Dari Kanan, roomateku, Pengurus GM Jelebu, NS. Kakya Tenaga Pengajar GM Sabak Bernam, Selangor and rah belakang ya Pengurus GM Ranau, Sabah.
Presenter Format Profil GIATMARA (GM Jelebu first pakey format tok) ; Mr. Khairi, Pengurus GM Sik and Mr. Suhaini, Pengurus GM Jelebu

Alhamdulillah, mun boleh aku maok pergi seberapa banyak gik kursus after this. BTP, PPL, VTO and sort of it. Maknanya selepas tok aku akan mempunyai beban kerja tambahan. Chayo! Chayo!

Half of GIATMARA Malaysia Officer bersama Ketua Unit Naziran dan Kualiti MARA serta Pegawai UNQ.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails