Friday, March 20, 2009

Ayah :: Dalam Lipatan Memori Bahagian Betong


Hari tok tek aku neman mak pergi confirm tentang status company untuk Program Gerak Usahawan Negeri Sarawak di Bahagian Betong. So, mula-mula aku ngan mak pergi ke District Office untuk uruskan sedikit hal kompeni. Sebenarnya our family company dipertanggungjawabkan ke atas nama Angah sebab nya jak yang sik kerja. So, kebetulan aritok aku ngan mak pun cuti, so we head to Betong to resolve this matter.

Dipendekkan cerita, kelmarin, ada seseorang just tell my mom that nya tertangga gambar arwah ayah di Residence Office. So, untuk memastikan kesahihan cerita tersebut, lepas jak selesai urusan di District Office, aku ngan mak pun terus ke Residence Office to search for long lost memories.

It's true. Just at the entrance of Residence Office, pandangan terus terpacak pada satu imej, YAB Timbalan Ketua Menteri Sarawak pada pelancaran GIATMARA Betong. Sejuk hati aku tangga gambar ya, nama ayah terpampang di dada baju korporat ayah. Aku bangga sebut nama ya, AZAHARI. Yup! That's my dad! (Aku harap aku sik riak)


Toklah imej yang dianggap sebagai salah satu titipan sejarah rakyat di Betong.


Ayah masa ya adalah Pengurus di GIATMARA Betong dan gambar ya diambil bersama Pengarah Mara Negeri Sarawak (If I'm not mistaken lah)... Mak meluahkan rasa bangganya pada ayah dan mek duak pun terus bercerita betapa besarnya ertinya gambar ya kepada hidup kamek urang sekeluarga. Betapa terharunya tangga gambar ya dan ya polah kamek urang lebih teruja mengejar makna hidup dan mencari kebahagian sekeluarga.


Mak pun maok abadikan kenangan ngan gambar tok.


"Tiada apa yang ayah tinggalkan untuk korang semua tapi ayah cukup bangga ada anak macam korang semua. Semoga korang dapat hidup berbekalkan ilmu dan didikan agama. Ayah tak pernah puas dengan apa yang ayah lakukan pada korang sebab walaupun ayah rasa korang terbaik, ayah inginkan yang lebih dari tu..." - Ayah, 23 Mei 2007

3 comments:

Khairul Onggon said...

wow.. ayah ktkorg nang hebat.. at least nya meninggalkan nama pd org betong, ngembak pembangunan... dan nurun ilmu pd ktkurg.. so ktkorg yg menyambong perjuangannya...

Tarikh ya sama cam birthday aku.. takut ku nangga.. erkk.. 24 Mei...

AweKelisaBiru said...

thanks bro.... aku terimak segala kata-kata ya dgn penuh kesyukuran...

NuR said...

pastok pic angah gik do sio..lalala..haha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails