Wednesday, June 3, 2009

Debak Critics Episode I

Ya, kembali kepada musim mengkritik. Kali tok aku mok kritik sesuatu di Debak, kampung halaman aku.

Banyak Gilak Nembiak Sekda Lesen.

Yalah, dolok aku pun sekda lesen. Aku admit dan aku sedar juak. Tapi masalah utamanya ada kewujudan spesis yang ilek2 jak nyuroh anak sidak underage driving kereta. What the fuck! Dah jak sekda lesen, terkayo-kayo. Sekdalah aku jeles tapi mengenangkan kenaklah sidak tok sik kenak tahan Polis selama tok.

Huhu, nang pelik mun kitak urang rasa, nembiak underage tok drive keta rasa lawa nak mampus. Bukan kereta sidak pun. Setiap kali aku ke town, mesti aku ada limpas sidak tok. Kejoron mati nak leput.

Penjualan Nosepain Berleluasa

Nak dipadah aku tok bait. Nang jak aku bait sebab aku sekda main batu, nosepain and so forth. Tapi aku sedih tangga anak kampung aku dah diracuni dengan pengedaran nosepain yang berleluasa. Woi Polis! Sekda kerja kah? or sidak tok ada link dgn sidak pengedaran pil tok. Makin lamak makinlah rosak anak kampung. Makin banyak anak dara sik suci, makin banyak belia hilang kewarasan diri. Cukuplah dgn masalah gam, arak dan judi yang dah jadi barah dalam institusi masyarakat kampung aku nektok.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails