Wednesday, April 30, 2008

Program Khidmat Masyarakat bersama Jimmy

Jimmy kini kembali lagi dalam Program Khidmat Masyarakat di Senegal baru-baru ini. Setelah meletakkan jawatan di Bytech, beliau terpilih dalm undian SMS anjuran Kementerian Pengempang dan Pemnyumpah Negara Jepun.

Program ini adalah tajaan UNESCO, Rusty Corporation, Silat Helang Ajaib Pak Bujang dan Syarikat Downtrend memperuntukkan sejumpah 2000 PC terpakai (dari system DOS sampailah ke open-source Ubuntu) untuk masyarakat Senegal.

Berikut adalah rangkuman program tersebut.

Jimi ketika hari terakhir di Senegal. Terpaksa menggunakan cermin mata hitam kerana takut terkejut melihat kulit orang di Malaysia berwarna cerah.

Rahman, rakan baik Jimmy dari Bangladesh. Pernah bekerja di Stesen Minyak Pending. Mereka terpaksa menggunakan keldai kerana Daihatsu Charade Detomaso Jimmy di Senegal mengalami masalah brek sepertimana keretanya di Malaysia.
Jimmy (baju merah) dan Rahman sedang mengatakan sesuatu tentang kejakunan penduduk Kampung Polai Jumbakala di Wilayah Ambuketobona, Senegal. Di kampung inilah Jimmy berjaya menemui AK47 yang berjaya diseludup untuk simpanan di rumah Lai.

Penjelajahan turut merangkumi utara Siberia dan Jimmy telah menghantar laporan penuh ke pejabat UNESCO di New York. Di New York, Jimmy juga bertemu dengan wakil program PBB ke India Dalam Projek Menghapuskan Rasuah, Vijayakanth.

Antara fenomena yang ditemui Jimmy.

Antara topic perbincangan mereka adalah mengenai isu CS dan kemerosotan filem Tamil dan Velegu di Malaysia. "Shabass Inspector Saab", seloroh Viyakanth yang menyangka Jimmy adalah ejen FBI. Namun pertemuan 1 jam itu berakhir dengan kata sepakat untuk menjadikan Kuching sebagi lokasi terbaru pengambaran filemnya yang terbaru, "Oh S**t! I forgot his name already!



Untuk maklumat lanjut dan lebih mengarut layari Projek Senegal Jimmy.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails