Friday, July 3, 2009

Once Upon A Time, It's A Dream....

Now, it's reality and no one can tell this is false! Dengan susah payahnya aku berjaya memperolehi bumper belakang Coure TR (L700S) dan tok adalah hari yang menyeronokkan. Bayangkan pagi tek aku hantar bumper tok ke spray shop, and then tokey ya padah petang tok leh ambik. Wah, so fast meh! "Aku sik tipu kawu bah, petang tok siap," padah Cina nama Anuar dalam pelat Melayu Saratok nya..

Dalam hari tok, aku sempat hantar bumper, pergi polah plat number baru dengan frame ori Daihatsu (Free Gift beli bumper), kakya servis kereta and semayang Jumaat di Saratok.

Lepas ya aku pun pulang ke Debak and sempat makan hol arwah Pak Udak di umah Udak ku... Just after that, aku terus tukar pakey Ipsum, mbak sekali Angah and Cdex fetch Shafixx yang baruk datang dari UiTM. So, pergi Saratok untuk ke klinik sambil aku ngan Shafixx pergi service Ipsum. Finally, aku pun ambik bumper yang dah berkilat dispray dan ongkosnya cuma RM100 aja!

After makan di Sugarbun, mek urang head on balit ke Debak dan aku pun memulakan tugas pasang bumper TR ibarat memasang robot Gundam. Tail light crystal replace to ori Kelisa, frame plat custom change to Original Daihatsu Frame and most important things, replacing Gino bumper to TR bumper..

How does it feel awe? Hmmm... Priceless!!

Proses tok bukanlah susah ney pun, perlu sigek spanar kembar 10-12(sak nyaman musing), Phillips Screwdriver dan sedikit kesabaran dan kerja yang cermat...

Keadaan Kelisa aku yang dipakey selama tok...

Udah dibogelkan bumper belakang Gino ya..

Lampu Crystal White pun dah dibukak...

Plet dan Chrome Frame dibukak!

Pemasangan bumper TR yang tengah panas and baruk kenak spray..

Pasang reflector yang rare dan pergh!! Mantop!

Pasang balit lampu ori kelisa yang akan ditinted merah malam ini...

Tada!! Tutup bonet da!

Pasang frame plet Daihatsu...

Here you are! TR madness... Tinggal bonet jak gik!

1 comment:

AmirFX said...

Kenak aku nangga gmbr ya gelap gilak owhh?? Nway, ko dtg kch juak sabtu tuk nak? Kelak lah nangga...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails