Friday, September 16, 2011

Dugaan

Bertemu lagi dalam entri kali ini. Dugaan. Well, blogging kali tok, aku rasa akan luahkan apa yang terpendam sekian lama di dalam hati dan sanubari aku.

Time nait kereta dengan seorang hamba Allah marek, aku menceritakan tentang matlamat dan impian ku. Tapi satu jawapan yang betul-betul berik inspiration and make me think about semua yang berlaku tok, Allah belum berik rezeki.

"Mungkin Allah belum beri Rezeki kat Azha. Allah tahan rezeki tu macam air yang dikandang di sungai, walaupun hujan turun, air masih lagi di kandang. Satu hari nanti bila kandang tu dah dibuka, air akan mengalir tak berhenti-henti. Macam tu jugak rezeki yang Allah akan beri."

Speechless and buat aku kaget

Hmm, bulan tok jak macam-macam dugaan menimpa. Kereta aku polah hal, mintak operation. Melayang hampir RM2k. Mungkin banyak yang tersangkut pada aku sampey tuhan tarik rezeki aku kedak ya.

Dalam masa yang sama, proses PnP di GIATMARA pun tertunda sebab perpindahan. "Aku akan berpindah!" Yes!!! Sebenarnya pindah yang dimaksudkan adalah pindah ke bangunan baru. Harapnya di bangunan baru, semangat akan terbina semula. Perjalanan VTO dan GCPA pun aku perlu setelkan juga.

Hmmm... Harapnya bulan tok rezeki aku akan terus tiba dan mampu menjadikan aku seorang yang lebih berinspirasi... Adios.

Wassalam

No comments:

There was an error in this gadget

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails