Tuesday, August 12, 2008

Kempen Jalur Gemilang yang semakin kurang gemilang..

Dulu-dulu bila mula aje bulan Ogos semua orang sibuk pergi beli bendera. Pak menteri pun sibuk semacam dalam TV asyik suroh kibar bendera aje.... Sekarang, hari ini dah 12 Ogos, sejibik apa pun bendera takde... Jangankan nak sebut Bulan Kemerdekaan, sambutan pun macam takde je. Apa dah jadi ni. Kalau dulu start 16 Julai dah sibuklah kedai jual bendera.

Kot-kot pak menteri sibuk dgn pilihanraya nak lawan mantan TPM kot. Alah, realistik lah sikit, takkan bulan kemerdekaan negara baru nak jimat belanja? Dulu bukan main grand, sekarang aku rasa macam takde langsung suasana bulan merdeka. Kot-kot dah abis tempoh 50 tahun kot, 51 tahun ni ade lain sikit ker?

No comments:

There was an error in this gadget

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails