Tuesday, January 22, 2013

Penghijrahan



Berkata soal hijrah, perpindahan. Aku nektok dah berpindah ke Lubok Antu, jauh menuju ke sempadan Malaysia-Indonesia, menggalas cabaran di GIATMARA Lubok Antu. Sesuatu yang tak terfikirkan oleh minda untuk aku membangunkan bangunan bernilai RM5 juta, beserta pembangunan insan di dalamnya. Selamat tinggal Sri Aman, tempoh hampir 5 tahun bakal menghiasi memori indah, pahit, duka, tawa dalam hatiku.

Disana aku tinggalkan Wan dan Sabrina,2 watak yang aku rasakan menemani tempoh aku selama berada di Sri Aman. Seakan sebaya tapi 2 orang adik inilah yang mengerti rasa hati dan segala sifatku. 

Selamat tinggal sebuah kehidupan pengajar dan kini aku perlu lebih kukuh berdiri membangunkan anak bangsa di Lubok Antu. Bukanlah kehidupan jika tidak disulami dengan cabaran. Bukanlah seorang anak lelaki andai masih dimomokkan dengan kesenangan. Aku sentiasa berdoa agar perjalanan hijrah aku kali ini menemui kejayaan.


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails